Розробка сайтів складається з безлічі нюансів, без яких неможливо створити дійсно гідний продукт. Тому варто враховувати аспекти, які потребують особливої ​​уваги.

Сформулюйте мету сайту

Веб-проекту потрібна точно сформульована мета (або кілька, цілі можна комбінувати), що дозволяє зрозуміти, які проблеми користувачів вирішуватимуться, визначити конкурентні переваги, розробити структуру, підготувати тактику просування.

Цілі бувають короткочасними і довгостроковими. Так, якщо компанія планує показати продукцію, підвищити впізнаваність бренду, спочатку їй підійде сайт-вітрина, який через рік-півтора стане повноцінним інтернет-магазином, ща переслідуватиме глобальну мету — підвищення продажу.

Чому важливо? Мета сайту — перший крок до розуміння того, яким буде проект, який функціонал потрібен.

Визначте цільову аудиторію

Далі потрібно визначити цільову аудиторію бізнесу. Знаючи свого потенційного клієнта, простіше розставляти акценти, мотивувати відвідувача сайта до дії.

При складанні ЦА потрібно враховувати, що вона буває пряма і непряма:

  • до прямої ЦА відносяться люди, які приймають рішення про покупку;
  • непрямій  ЦА відведена більш пасивна роль: може брати участь у купівлі, але не бути ініціатором.

Для промальовування цільової аудиторії враховуються соціально-демографічні (стать, вік, освіта, рівень доходу) і психографічні характеристики (риси характеру, життєві цінності, де купують продукт).

Чому важливо? Чим детальніше вивчена ЦА, тим простіше знайти "важелі тиску" і використовувати їх для вирішення завдань сайту.

продумайте структуру

Добре пророблена структура проекту гарантує легкий пошук, швидке досягнення цілей користувача (особливо, якщо це e-commerce), тому потрібно враховувати ряд нюансів:

  • назви розділів / підрозділів повинні давати уявлення про інформацію, що міститься в них;
  • грамотна структура дозволяє відвідувачу знаходити потрібні дані, роблячи мінімум кліків;
  • продумана навігація полегшує пошук інформації, знижує показник відмов;
  • логічна структура дає користувачу те, на що він очикує.

Чому важливо? Продумана структура підвищує інформаційну цінність веб-продукту і поліпшує поведінкові фактори, спрощуючи взаємодію з інтерфейсом. До того ж "вивірені" структурні ланцюжки непомітно приведуть відвідувача до мети його візиту (наприклад, до покупки).

Юзабіліті понад усе

Сайт створюється для людини, тому зробіть його максимально зручним. Чим менше кроків потрібно для отримання інформації, тим краще.

Причому важливо, щоб стандартні елементи (наприклад, пошук, кошик) розташовувалися саме там, де відвідувач очікує їх побачити — тут передбачуваність просто необхідна.

Крім того, варто шукати більш прості рішення. Якщо ви хочете зробити дійсно незвичайний продукт, застосувавши нетипові підходи, краще провести попереднє тестування. Завдяки цьому ви зможете зрозуміти, як ЦА сприймає "новаторські ідеї", чи легко проходить взаємодія з інтерфейсом.

Чому важливо?
Простий, продуманий до дрібниць інтерфейс підвищує лояльність користувачів, а це впливає на ранжування сторінок — юзабіліті сприяє підвищенню позицій у пошукових системах.

Робіть SEO-оптимізацію на перших етапах розробки

Плануєте просування? Створення сайту "з нуля" дозволить проводити внутрішню оптимізацію під час розвитку проекту.

Впровадження SEO-вимог займає близько місяця, приблизно стільки ж, скільки створення веб-продукту. Поєднавши обидва процеса, ви отримаєте продукт, готовий до просування.

Відкладати внутрішню оптимізацію нераціонально, адже внесення коригувань, що відповідають SEO-вимогам, потребують додаткового часу.

Переваги залучення SEO-фахівця з початку розробки очевидні: він контролює впровадження потрібного функціоналу, своєчасно вносить коректування, стежить за тим, щоб всі нюанси були враховані.

Чому важливо? Внутрішня SEO-оптимізація відіграє велике значення для просування, тому нею варто займатися з перших кроків розробки. Тоді продукт відповідатиме вимогам пошукових систем у момент закуску.

Не заощаджуйте на адаптивності

Сайт, який не адаптовано під смартфони та планшети, втрачає як відвідувачів, так і позиції в мобільній пошуковій видачі.

Можливо, терплячий користувач дочекається, поки десктопна версія відкриється у мобільному браузері, але при спробі відкрити потрібний пункт меню він напевно "зламається". У адаптивного сайту таких проблем немає. Він завантажується швидко, великі кнопки дозволяють легко переходити зі сторінки на сторінку, ніяких складнощів із заповненням форм.
 
Чому важливо? З кожним роком все більше користувачів вибирають гаджети для пошуку інформації в інтернеті. Сьогодні близько 60% покупців вивчають товар на смартфоні, перш ніж купити його, а конверсія у адаптивного сайту на 15% вище, ніж у неадаптивного. Саме тому не варто заощаджувати на оптимізації веб-проекту під мобільні пристрої.

Створення сайту — складний процес. Будь-яке упущення стане проблемою, тому розробкою повинні займатися тільки професійні веб-студії.

Оскільки замовник не завжди знає про "підводні камені", головний обов'язок веб-студії попереджати виникнення проблем. Whiteweb працює саме за цим принципом: ми пропонуємо рішення, "заточені" під бізнес клієнта, враховуємо 1000 дрібниць, без яких проект немислимий.

Більш того, наша студія фіксує бюджет замовника на етапі узгодження технічного завдання, а за ходом проекту стежить відділ контролю якості, який моніторить кожен процес, запобігає появі будь-які недоробок.