Відповісти на питання, з чого складається вартість сайту, можна лише розібравшись, як формується ціна, які етапи розробки бувають, хто в них бере участь.

Рахуємо за формулою

Вартість 60 хвилин роботи команди розраховується так: сума витрат на податки, зарплату і утримання офісу ділиться на кількість робочих годин на місяць та помножується на прибуток.

Звичайно, у різних веб-студії ця формула відрізняється, але її "основа" — час і кількість осіб, які створювали проект, — залишається.

Ідеальна команда

Спочатку концепція обговорюється з клієнтом, визначаються цілі, ставляться завдання. Потім обговорення ведеться всередині команди, підраховуються години, відведені дизайнеру, програмісту, верстальнику. На підставі отриманих даних проджект-менеджер пише технічне завдання; дизайнер створює прототипи по ТЗ — чорно-білі схеми сторінок. Після малюються макети: витрачений час залежить від їх кількості (наприклад, складний інтернет-магазин вимагає від 300 годин).

Затверджені сторінки передаються верстальнику, який "оживляє" картинку, а програміст починає працювати над внутрішнім змістом коду. Тут підключається тестувальник, який перевіряє якість верстки, функціонал, оцінює юзабіліті та продуктивність. Помилки фіксуються і перевіряються після виправлення. Наостанок тестується фронтенд (частина сайту, яку бачать користувачі) та бекенд (адміністративна частина).

Звичайно, "сценарій" може змінюватися від проекту до проекту. Наприклад, якщо сайт буде просуватися, то з самого початку задіюється SEO-спеціаліст. Він потрібен при розробці технічного завдання, структури, макетів сторінок, складання списку SEO-вимог для програміста.

Як зрозуміти, скільки часу витрачено на етапи розробки?

Існує як мінімум два способи отримати інформацію про витрачені години. По-перше, через систему управління проектом, де чітко видно, скільки часу зайняв той чи інший процес, по-друге, за допомогою звітів проджект-менеджера, де відображені всі цифри. Перший варіант ефективніший, однак другий поки ще більш популярний.

I етап

Так, за технічне завдання платить замовник

Навіть якщо у вас маленький проект, вам потрібне технічне завдання. Повірте, студія не намагається "обібрати" вас, пропонуючи зайву послугу. Документ необхідний обом сторонам, адже в ньому прописані найдрібніші деталі розробки.

ТЗ допомагає зрозуміти, яким буде готовий продукт, а також регламентувати строки і фінансові витрати.

Якість техзавдання говорить про компетентність веб-студії: документ, прописаний детально, показує, що перед вами досвідчений розробник. Новачки часто допускають промахи (наприклад, забули про створення адміністративної панелі), розплачуючись за них часом, витраченим на виправленням своїх же помилок.

Дизайн

Вартість дизайну залежить від того, як довго створювалися макети. Прості сторінки (новини, акції, реєстрація) коштують дешевше, а складні (картка товару, корзина, список продукції) — дорожче.

Чим вище кваліфікація дизайнера, тим швидше і якісніше він робить свою роботу. Тому краще співпрацювати зі студією, а не делегувати частину роботи фрілансерам — макети "сторонніх" дизайнерів можуть привести до проблем на етапі верстки.

Крім дизайну сторінок для ПК, створюється адаптивний дизайн для телефонів і планшетів — сьогодні без мобільної версії не обійтися.

Верстка

Затверджені дизайн-макети передаються на верстку. Від навичок верстальника залежить, наскільки швидко в роботу включиться програміст.

Низька ціна верстки повинна насторожити. Заощадити можна, але імовірно у недорого фахівця піде кілька місяців на обсяг роботи, який професіонал зробить дорожче, але за менший час і більш якісно.

II етап

Front-end програмування

Під Front-end програмуванням мається на увазі робота над частиною сайту, яку бачать користувачі: програміст впроваджує в макети, отримані від верстальника, скрипти, які забезпечують "інтерактивність", динамічність на сторінках сайту.

Якщо дизайнер і верстальник зробили свою частину досить швидко, досвідченому програмісту не важко завершити поставлене завдання в строк. Якщо раніше відбувалися накладки, фахівцю може знадобитися більше "простору для маневрів", ніж було заплановано спочатку.

Back-end програмування

Back-end відповідає за обробку даних, отриманих від користувача через Front-end. Крім того, на II етапі створюється адміністративна панель управління веб-проектом, встановлюються різні модулі, підключається CRM, системи ведення бухгалтерського обліку, синхронізації товару та ін.

III етап

Тестування

Тестувальник бере участь в розробці з самого початку, складаючи список доробок для команди, перевіряє роботу Front-end/Back-end. Продукт передається замовнику лише після фінальної перевірки, коли у тестувальника не залишиться жодного за питання до дизайнера, верстальника та програміста.

У більшості студій вартість тестувальника залежить від того, скільки годин він шукав "недоліки". Для Whiteweb ця практика залишилася позаду завдяки впровадженню відділу контролю якості.

Висновок

Оскільки сайти створюються за схожою схемою, їх вартість базується на однакових "позиціях". Звичайно, проекти унікальні, кожен з них робить команда зі своєю технологією виробництва.

Цінник залежить від кваліфікації розробника. Чим більше "регалій" у студії, тим вище вартість послуг — такі правила гри. Тому, довіряючи розробку сильним гравцям web-ринку, ви отримуєте відповідний результат.

У Whiteweb результат є основною мотивацією. Замовник, задоволений сайтом, зробленим вчасно, — ось головний пріоритет студії. Тому ми приділяємо увагу таким аспектам як:

  • жорстке дотримання строків розробки;
  • фіксування кошторису на етапі узгодження технічного завдання;
  • досвідчена команда;
  • повний контроль над розробкою.

Ну, а щоб перевірити себе, ми склали список з 1000 дрібниць, без яких створення сайту неможливо.