Напевно кожен, хто хоч раз замовляв сайт, розуміє, як складно вибрати дійсно хорошого підрядника. Тому потрібно точно знати, на що звернути увагу, щоб уникнути співпраці з некомпетентним розробником.

Великі обіцянки, маленькі ціни

Якщо йдеться про сайт на шаблоні, то до підрядника, який обіцяє зробити все швидко і дешево, не може бути жодних питань. А ось якщо студія, яка нібито спеціалізується на створенні унікальних веб-проектів, гарантує розробку ексклюзивного сайту за пару тижнів, варто задуматися щодо її компетентності.

Досвідчений підрядник ніколи не дасть обіцянки, які складно стримати. Стислі строки розробки негативно позначаються на якості продукту, адже закладаючи на ті чи інші процеси мінімум часу, завжди є ризик втратити щось дійсно важливе.

Справа в тому, що найчастіше вартість сайту складається з трудогодин. Отже, недорогий продукт — результат зниження кількості годин, витрачених на розробку. Якщо у виконавця фізично не вистачить часу на якісне  виконання завдання, ​​проблеми не змусять чекати на себе.

Тому обов'язково уточніть, з яких етапів складається робота, скільки часу відводиться на кожний з них, які фахівці будуть задіяні.

Розробнику все зрозуміло без зайвих слів

Виконавець, який отримав мінімум інформації від замовника, але вже готовий приступити до роботи, навряд може спрогнозувати фінальний результат.

Розробник повинен задавати питання, вивчати цілі, завдання і потреби замовника, перш ніж складати технічне завдання і підписувати контракт.

Найбільш поширена "схема" комунікації між підрядником і клієнтом виглядає так: спочатку веб-студія отримує максимум даних, і вже після обробки інформації вносить конкретні пропозиції.

Важливо, щоб з боку веб-студії надходили аргументовані заперечення. Цілком нормально, коли підрядник дає рекомендації щодо спірних питань, пояснюючи, чому слід вчинити саме так, а не інакше. Коли виконавець з усім погоджується, він явно хоче догодити замовнику, що часом йде наперекір  потребам проекту і цільової аудиторії.

Одним словом, підрядник завжди знає більше замовника, адже для нього це далеко не перший сайт. Тому, вибудовуючи комунікацію з клієнтом, хороший розробник ніколи не обмежується парою стандартних запитань. Йому потрібно знати все, адже тільки так можна створити продукт, який буде вирішувати завдання бізнесу, а не існувати для проформи.

Чи всі в порядку з договором?

Контракт — дуже важливий момент в роботі будь-якої веб-студії. Саме цей документ дає гарантії того, що розробник, який взяв на себе зобов'язання, виконає їх належним чином і в строк.

Перед підписанням контракту необхідно переконатися, що студія реально існує. Для цього варто перевірити юридичну адресу, форму власності, дату реєстрації компанії.

У договорі в обов'язковому порядку прописуються юридичні терміни, за зрив яких платить розробник. Наприклад, Whiteweb дає юридичні гарантії строків та якісті: нам дуже невигідно спізнюватися зі здачею проекту або вносити правки у його готову версію.

Сума компенсації в студіях різна, але найчастіше вона залишається у межах 10-30% від закладеного бюджету. Якщо цей пункт контракту містить невигідні умови для замовника, у разі перенесення запуску проекту на 2-3 місяці компенсація виявиться дуже скромною.

У договорі прописуються штрафні санкції не тільки для виконавця, а й для клієнта. Студії невигідно мати справу з тими, хто пропадає на кілька місяців, затримує узгодження макетів, надсилає матеріали пізніше затвердженої дати.

Якщо клієнтові здається, що договір складений некоректно, в ньому є невигідні умови, краще відмовитися від такого розробника.

Питання без відповідей

Замовник має право знати, хто веде його проект. Якщо виконавець дає розмиті відповіді на конкретні питання, це привід задуматися. Запитувати варто про все, що стосується майбутніх робіт:

  • скільки фахівців в команді;
  • чи всі влаштовані офіційно;
  • чи буде частина робіт передана іншим підрядникам;
  • який професійний досвід у кожного учасника розробки;
  • чи працювали фахівці над подібними проектами;
  • скільки часу виділяється команді на кожен етап;
  • як контролюється хід роботи.

Крім того, завжди варто співставити склад команди і обсяг пропонованих послуг. Якщо над величезним проектом працюватимуть кілька людей, нехай навіть із значним досвідом, результат може виявитися непередбаченим.

Що може розповісти портфоліо?

Останнім часом замовники дивляться не стільки на цінник студії, скільки на портфоліо, адже те, що вже реалізовано показує кваліфікацію розробника. Але навіть сторінка з переліком клієнтів вимагає додаткових питань.

Наприклад, не зайвим буде дізнатися, чи все виконані проекти увійшли до портфоліо. Якщо не всі, то скільки робіт і чому лишилися без уваги.

Обов'язково потрібно з'ясувати, які труднощі виникали в ході розробки. Студія, яка скаже, що не було жодних проблем, напевно щось недоговорює.

Ще один спосіб перевірити студію — звернутися до компаній, зазначених у портфоліо, з проханням розповісти про те, як відбувалося співробітництво, чи є підводні камені та ін. Крім того, якщо підрядник не може показати проект, близький по функціоналу до того, що хоче клієнт, виникає питання, чи вистачить у студії досвіду.

Висновок

Вибір веб-студії — складне завдання, особливо для тих, хто стикається з цим вперше. Тому дуже важливо врахувати масу нюансів, починаючи з того, як підрядник будує відносини з потенційним клієнтом, закінчуючи якістю портфоліо.