Заощадити на сайті хочуть абсолютно всі. Головне не перестаратися, урізавши бюджет на дійсно важливі речі. З'ясуємо, які пастки економії підстерігають вас, до чого вони можуть привести, як їх обійти.

Пастка №1: конструктор — це дуже дешево

Пастка: онлайн-конструктор, який обіцяє "професійний сайт без спеціальних знань за пару годин", — очевидне рішення, коли не хочеться платити веб-студіям/фрілансерам. До того ж, це раціонально: замовник, який виступає в ролі підрядника, зробить краще, адже він знає, чого хоче.

Коли витрати починають рости: тариф до десяти доларів можна сміливо назвати "економним", але рівно доти, доки функціонал покриває потреби проекту. Брак місця під зберігання файлів, маленька продуктивність, низька швидкість завантаження сторінок і обмежений набір інструментів змушують переходити до більш дорого плану або шукати професійного розробника.

Що робити
: витрати зросли? Підрахуйте, скільки коштує річне утримання сайту на конструкторі. Якщо цифра здасться значною, розгляньте шаблонне рішення як альтернативу.

Пастка №2: сайт "з коробки"

Пастка: шаблон + установка (40-100 $) — реальна економія, особливо якщо відмовитися від сторонньої допомоги, зробити все своїми силами. Установка на хостінг, заміна текстів/зображень займе кілька годин.

Коли витрати починають рости
: якщо після установки шаблон відображатиметься некоректно, доведеться звернутися до фрілансера (він же програміст-верстальник), який вирішить проблему, виставивши рахунок постфактум.

Що робити: замовте шаблонний сайт у веб-студії, де "підкоригують" дизайн, встановлять додаткові модулі і протестують готовий продукт, перш ніж передати його вам.

У Whiteweb вам запропонують вибрати шаблон, скласти список коригувань. У результаті ви отримаєте готовий веб-проект, який вирішуватиме конкретні завдання. Вартість такого сайту стартує від 400-500 $.

Пастка №3: ​​дизайнер або верстальник-новачок

Пастка: фахівці, що працюють на себе, коштують недорого, тому їм можна делегувати дизайн і/або верстку, а інше віддати веб-студії.

Коли витрати починають рости
: дизайн та верстка пов'язані нерозривно. Дизайн, який затвердив замовник, може стати проблемою під час верстки. Тому, гроші, зекономлені на дизайнера-фрілансера, "підуть" верстальщику, який витратить на проект місяць замість запланованих двох тижнів.

Дешева верстка також навряд дасть заощадити: часто низьку ціну пропонують новачки, що втрачають чимало часу на елементарні речі. Наприклад, професіонал візьме з вас 600-700 $, але через пару тижнів верстка буде готова, а аматор витратить на той самий обсяг роботи кілька місяців, але попросить лише 200 $.

Що робити: співпрацюйте з веб-студією, де дизайнер, верстальник, програміст — одна команда. Тоді не доведеться переробляти макети, виправляти верстку, відкладати роботу над програмною частиною.

У команді Whiteweb немає новачків, які "набивають руку". Професіоналізм кожного члена команди дозволяє вирішувати завдання будь-якої складності, а відділ контролю якості стежить, щоб продукт на 100% відповідав цілям бізнесу замовника.

Пастка №4: спочатку сайт — просування потім

Пастка: навіщо оплачувати SEO-фахівця в ході розробки? Оптимізацією можна зайнятися коли завгодно.

Коли витрати починають рости: щоб сайт виконував свою задачу (підвищував впізнаваність компанії, продавав і т.д.) интернет-користувачі мають знаходити його на перших сторінках пошукових систем. Тому більшості проектів необхідний SEO-спеціаліст.

Сайт, створений без урахування SEO-нюансів, просунути можна, але результат вийде доволі скромний. До того ж залучення фахівця до оптимізації готового проекту обернеться додатковими роботами, що коштують як половина сайту.

Що робити: якщо попереду вас чекає просування, скористайтеся послугами SEO-фахівця. Так, ціна розробки виросте, але вам не доведеться вкладати чималі гроші в проект ще раз, роблячи три-чотири кроки назад, щоб виправити упущення.

Пастка №5: відмова від адаптивності

Пастка: адаптивна верстка не потрібна, це зайва трата бюджету.

Коли витрати починають рости: статистика говорить сама за себе: перегляд сайтів з мобільного становить 50% світового інтернет-трафіку, сторінки, адаптовані під гаджети, ранжуються вище в результатах мобільного пошуку, більше 70% власників смартфонів закривають неадаптивні сайти. Отже відмова від мобільної версії проекту неодмінно призведе до втрати клієнтів.

Що робити: замовте адаптивний дизайн. Так ви збережете аудиторію, яка використовує мобільні пристрої для пошуку інформації. Як показує досвід, втрата користувачів і позицій в пошуковій видачі коштують значно дорожче, ніж адаптивний дизайн.

Пастка №6: техпідтримка не потрібна — все працює

Пастка: сайт готовий та протестований, до чого техпідтримка? Безглуздо оплачувати наперед послуги, які навряд будуть актуальні.

Коли витрати починають рости: будь-який проект — живий організм, який повинен швидко адаптуватися під потреби аудиторії.

Що робити: техпідтримка необхідна для розвитку сайту, впровадження нових технологій, які дозволять покращити проект.

Техпідтримка Whiteweb оплачується так: замовник вносить певну суму, яка покриває, наприклад, 50 годин роботи команди, і користуєтеся послугами поки дозволяє ліміт.

На чому дійсно можна заощадити

Бюджет не дозволяє зробити великий індивідуальний проект? Можна піти одним з двох шляхів:

  • замовити шаблонний сайт в веб-студії;
  • замовити підряднику просте індивідуальне рішення, передбачивши можливість доопрацювати проект в майбутньому.

У першому випадку ви отримаєте готовий продукт, адаптований під ваш бізнес. Сайт "з коробки" не підходить? Замовте індивідуальний, який згодом можна "трансформувати" у щось більше. Так ви точно заощадите, не відмовляючись від дійсно важливих речей.