Договір з веб-студією регулює відносини між замовником і виконавцем, захищаючи обидві сторони від можливих ризиків. З'ясуємо, на що треба звернути увагу у контракті на створення сайту.

Перевірте юридичну особу

Спочатку треба переконатися, що ви маєте справу з реальною фірмою, а не фіктивною. В іншому випадку, у разі зриву проекту ви не отримаєте компенсацію. Тому обов'язково перевірте  кілька моментів: форма власності, юридична адреса, дата реєстрації компанії, чи офіційно влаштовані співробітники.

Крім того, корисно буде дізнатися, чи мають повноваження особи, що підписують документ з боку підрядника.

Юридичний контроль терміну розробки

Термін виконання робіт вказан у контракті. Його повинні дотримуватися і клієнт, і підрядник.

Більш того, крім дати старту та фінішу проекту, прикріплюється документ, який регламентує порядок переходу від одного етапу до іншого. Наприклад: перехід до етапу 1.3 можливий після завершення етапу 1.2; етапи 2.2 і 2.3 йдуть паралельно.

Розробник несе фінансові втрати, якщо запуск проекту переноситься через нього. Розмір штрафу у всіх різний: одні виплачують неустойку 10%, інші — 20%, треті, як Whiteweb, — 30%.

Простіше кажучи, санкції за невиконання умов можуть виявитися незначними і компенсація за затягування розробки буде мінімальною.

Крім того, обов'язково прописуються заходи, що застосовуються до замовника, який пропускає узгодження етапів або надає матеріали значно пізніше обумовленої договором дати.

Зазвичай це не штрафи, а "заморозка" сайту до тих пір, поки клієнт не повернеться. Однак не все так просто: студія зніме проект з паузи, коли у неї з'явиться час.

Варіанти "покарань" для замовників з боку підрядника бувають різні. Хтось бере додатково стільки часу, на скільки були припинені роботи, хтось примножує цей час на два, інші пропонують дорогий компроміс — команда буде чекати, але кожну годину "простою" клієнт сплачує окремо.

Гарантійні зобов'язання

У договорі на створення веб-проекту прописуються умови гарантійного обслуговування. Так, якщо протягом часу, вказаного у контракті, на сайті станеться поломка з вини підрядника, він усуне її безкоштовно.

Whiteweb обслуговує сайти своїх клієнтів протягом 5 років. Однак договором передбачено, що проблеми, які з'явилися з вини третіх осіб, наприклад, стороннього розробника, вирішуються за окрему плату.

Копірайт розробника

Іноді клієнти виступають проти розміщення копірайту студії на своєму сайті. Щоб уникнути розбіжностей, варто зафіксувати цей нюанс на папері. Якщо  сторін не можуть прийняти рішення, яке влаштувало б усіх, потрібно шукати компроміс. Наприклад, вказати в контракті конкретні сторінки, на які буде “нанесено” логотип студії.

Якщо це питання було обговорене усно, по завершенні проекту замовник може передумати і попросити студію прибрати свій логотип. це означає, що суперечок не уникнути.

Додатки до договору

У контракті обов'язково вказуються додатки до нього. Одне з найважливіших — технічне завдання, за яким будується план розробки. Оскільки саме ТЗ "пояснює", що саме робить підрядник, контракт повинен посилатися на нього.

У Whiteweb ТЗ складається з 1000 дрібниць, які неодмінно впроваджуються в ході створення веб-продукту. Цей список визначає обсяги робіт, на ньому базується кошторис.

Крім того, вказується ще один додаток, що фіксує тривалість кожного етапу, час на затвердження та підписання актів. Його підписують обидві сторони: студія зобов'язується переходити від одного етапу до іншого згідно з планом, а клієнт — вчасно надавати матеріали та узгоджувати результати.

Одним словом, перш ніж укладати договір на розробку сайту, потрібно ретельно вивчити його, перевірити деталі, виключити всі двозначності й неточності — тільки так ви зможете захистити свої інтереси.